26. juli 2011

Maja har BURSDAG!

Da kom den dagen hvor bestevenninna mi har bursdag! <3


Maja og jeg ble gode venner først når vi begynnte på mellomtrinnet. Vi har funnet ut at vi til og med har gått i samme barnehage en stund, uten å vite om hverandre. Nå gjør vi det meste sammen, dra på hytta i sverige, til valsøya, hytta til "mormor" (mormora til Maja) ;p
Jeg og Maja har vårt eget språk, jeg trenger kun å se på henne så skjønner hun hva jeg mener. Om jeg er trist eller glad ser hun uansett hvor mye jeg prøver å skjule det. Når jeg er med Maja finner vi på mye forskjellig, vi blir ikke bare sittende forran pc'n å skrive. Vi kan finne på å gå en utrolig lang tur, og når vi er fremme kommer vi på at vi egentlig ikke gidder å gå tilbake. Selv om vi er mye sammen har vi nesten ingen bilder av bare oss to. Litt komisk egentlig siden vi er jo såppas masse sammen at vi skulle no egentlig hatt en god del. Jeg tror en av årsakene til at vi ikke har så mange bilder er for at hver gang vi skal ut glemmer vi, eller legger vi igjen kameraet.

Jeg og Maja snakker om alt og hjelper hverandre. Vi stiller alltid opp når den andre trenger det og vi vet akkurat hvem vi skal snakke med om vi lurer på noe. Vi er utrolig like, men helt forskjellige. Vi er som tvillinger, en shorts/bukse-jente og en kjole-jente, ei blond og ei mørk. Selv om det kan føles som vi går lei av hverandre er vi bare tomme for energi, fyll opp tanken og hold ut litt til :)
Holder sammen i tykt og tynnt, tunge tider og lette tider. Vet alltid at hun er i andre enden om du tar opp telefonen. Mobilen er på 24/7 for en vet aldri når en bestevenn ringer og lurer på noe eller bare trenger å snakke. Du kan kansje lure "har dere aldri kranglet?" "har dere alltid vært så gode venner?" eller "har dere aldri nedturer?" Jo, vi har jo diskutert litt, men jeg vil ikke si det var store krangler akkurat. Og det lille som har vært har bare gjort vennskapet sterkere. Alle vennskap har sine nedturer og våre har heldigvis ikke vært så altfor store.
Jeg er utrolig glad i deg Maja, gratulerer så mye med dagen. Vet du er i syden nå, men når du kommer hjem blir det feiring! <3 Ha en super dag Maja. :)

- Kjenner du noen som har bursdag i dag?

Ha en nydelig dag allesammen! :)

2 kommentarer: