3. september 2011

Klasseturen

Mandag: Sto opp 2 minutter før vi skulle dra så ble litt hastverk, men rakk meg på bussen. Vi tok buss inn til byen og tog nedover til Oslo, var i allefall det vi skulle. Da vi kom til lillehammer fikk vi høre at det var noe galt med  toget og at vi måtte ta buss resten av turen. Vell framme på Harraldsheimen hvor vi skulle sove ble det servert taco. Vi fikk info. om neste dag og fritid før vi måtte legge oss  kl 23:00.

Tirsdag: Tidlig oppe og dro til NRK. Der lagde vi som dere kan se i forrige innlegg TV.
Vi fikk også se på mange av kostymene og scenene. Fikk lært masse om fortidens nrk-programmer og tv generelt. Etter NRK besøkte vi frogneparken som dere kan se på disse bildene:
Deretter sto Kon-Tiki museet for tur, hvor vi fikk se på utstillingen av de forskjellige båtene og fikk fremført powerpoint osv. som dere kan lese mer om i forrige innlegg. Peppes og shopping til slutt før vi dro hjem til Harraldsheimen.

Onsdag: Begynnte dagen på teknisk museum noe som var utrolig gøy, fikk sett på såpeboble-forestilling blandt annet.
Omvisning på operaen, noe jeg synes var kjempekult. Operaen var mye større enn jeg hadde trodd og har ei lysekrone som dekker store deler av taket i den største salen.
Det sisste som hele klassen gjorde denne dagen var å se på hvem som hadde fått hvilke fredspriser og hva de hadde gjort for å vinne de. Jeg, Mette, Andrea, Maja, Ragnhild, Trude og Katarina dro på kino og så "Få meg på for faen".

Torsdag: Denne dagen hadde vi "Bli kjent dag" rebusløp i rundt om i deler av Oslo. Vi fikk delt ut oppgaver som gikk ut på at vi måtte reise til blandt annet Grønland, og spise forskjellige frukter vi aldri har smakt før å ta bilder av det som dokumentasjon. Vi så også mange butikker hvor de solgte forskjellige klesstoff som så ut som kjoler.
Det var denne dagen jeg var på salongen til selveste Jan Thomas og stussa håret, litt i dyreste laget, men det var sannelig verdt pengene.
Jan Thomas var ikke der selv, men jeg ble klippt av en ordentlig hår stylist så det gjorde ikke noe.

Fredag: Var i Holmenkollen til og begynne med. Satt inne i simulatoren og ute på balkongen der kongen pleier å stå. Etter Holmenkollen satte vi oss på toget og kjørte hjem. Toget fikk litt problemer så vi kom hjem litt senere enn vi hadde tenkt, men det gikk veldig bra.

Her sitter vi på toget tilbake og spiller spill på ipaden til henrik. Fra venstre: Stian, Henrik, Meg og Cato.
Bildene er lånt av ragnhildre.blogg.no

Alt i alt: Hadde en kjempekoselig tur med klassen og vil gjerne gjenta det. Sene kvelder og masse latter, tidlige morgener med ingen sure miner. Trikker, tog, t-baner og busser hit og dit. Herlig gjeng, håper dere hadde det like koselig som meg!

- Hva gjorde du denne uka?

Ha ei søt helg alle sammen!